Monday, July 20, 2009

Gurtenfestival

Hát megvolt. Ez volt életem egyik legjobb hévégéje :)
Szombaton elvonatoztunk Bernbe, ott egész ügyesen megtaláltuk hogy merre is van a fesztivál - pedig elfelejtettem felírni a pontos helyet/útvonalat, de szerencsére a svájciak jól megszerveznek mindent, ki volt táblázva az út, meg amúgy is csak követni kellet a gumicsizmás embereket (pénteken / szombat délelőtt elég sok eső esett).

A fesztivál egy kisebb hegy tetején volt Bern szélén, a "Gurtenbahn" vitt oda fel minket kb 5 perc alatt (sétálva kb 35 perc, erdei séta fíling, néhol felállított sörsátrakkal az útközben megszomjazóknak, meg egy csapat kisgyerek szörpöt is árult:).


Sokan voltak, minden jegy elkelt, de ilyen nevekkel nem is meglepő... A hangulat elég nyugis volt, csak ritkán lehetett látni téllegrészeg embereket. Szinte mindenki csak sörözött. Kicsit meglepő volt hogy kifejezetten keresni kellett nem-sört. Feleseket nem is árultak így külön (gin-tonikot kellett kérnünk tonik nélkül amikor este kicsit fáztunk), vagy csak nem találtunk meg azt az egy sátrat ahol igen(?).

A koncertek fantasztikuscsodálatosak voltak, végre egy fesztivál ahol nem abból állt a hangosítás hogy mindent feltekernek max hangerőre. Elég hangos volt (páran füldugóval mászkáltak - ami szerintem túlzás volt azért), de nem kellett tele tüdőből ordítanom a mellettem állók fülébe hogy értsék amit mondok. És persze nem csak a hangosítás hanem maguk a zenekarok is nagyon profik voltak (néha felmerült bennem hogy ez nem-e playback? de nem, csak annyira tökéletesen játszottak:)

Az Oasis volt a szombat fő attrakciója, meglepő módon még ők is pontosan (kb 2-3 perc késéssel mondjuk) kezdtek és másfél óra alatt majdnem minden kedvencemet lenyomták :) Elképesztő volt őket élőben hallgatni ... Az új albumról sajnos csak kettőt játszottak, de volt cserébe sok régi jó dal. És az "I am the walrus"-sal fejeztéke be :) Viszont a szigorú időrend miatt a visszatapsolás nem működött :(

Éjszaka elég hideg volt, 10 fok körül se, látszott a lehelletünk. Hajnali 2-kor a Pendulum-ot már félálomban a sátorból hallgattuk (közel voltunk a fő színpadhoz). A sátorban picit fáztunk de nem volt vészes. Inkább az volt zavaró hogy mindig lecsúsztunk (lejtőre állítottuk a sátrat, de nem is nagyon volt más választásunk...) és vissza kellett mászni.

Vasárnapra egész jó idő lett, elmentünk várost nézni. Persze a boltok megint nem voltak nyitva, de azért jóval több turistát láttam most mint az első berni (:) kirándulásomon. Kávéztunk egy fincsit (kicsit aggódtam hogy nem fognak beengedni minket sehova sáros cipővel és nadrággal, de nem volt gáz) meg megnéztük többek között kívül-belül a Berner Münstert. Aztán vissza.. a Gurtenbahn-nál akkora sor állt hogy inkább gyalog mentünk fel a hegyre. Pont jól odaértünk a Travis-re (akik kicsit késve kezdtek(talán fél órával), de megvolt rá az okuk, és előre ki is volt írva hogy mennyit fognak késni). Tök aranyosak voltak, az énekes lemászott a színpadról és a töbegben elvegyülve énekelt :) A hangzás itt is szuper volt, bár nem annyira tökéletes mint az Oasis-nél.

És a legutolsó legeslegnagyobb koncert a Kings Of Leon-é volt. Húúúúúú. Nincs rá szó (sem több szóból álló kifejezés). Nem is értem hogy lehet ilyet. Egyetlen hiba sem volt (na jó talán az egyik basszusgitár néha lehetett volna hangosabb, de télleg csak ennyi). És a kedvenc számommal fejezték be :)))

(A koncerteken nem fényképezgettem mert úgyse tudtam volna jó képeket csinálni meg nem akartam összesározni a gépet, de ha valakit érdekel, vannak képek itt: http://www.konzertbilder.ch/ )

Összességében az egyetlen baj az volt a hétvégével hogy rövid volt :/

2 comments:

  1. Ja, mindig beszol valaki ha abban vagyok vagy elkezdenek olaszul beszelni hozzam en meg ugyse ertem...

    (Holnap este megprobalok osszehozni egy uj postot, de nem igerem meg (lehet hogy parti lesz a toparton :)

    ReplyDelete